SynthMaster One v1.1.6 released, iOS version getting closer!

VST, AU, AAX, etc. plug-in Virtual Instruments discussion
King777
KVRer
9 posts since 31 Jan, 2017

Post Fri Jan 12, 2018 9:44 am

Dang!

No wonder no one has been posting in the original ‘SynthMaster One’ thread, since November. *(Topic Locked).

Peeps are here, lol. Would have been nice to see a - “We have moved to _______” - and a Link to here, at the end of that thread, would have saved me a lot of time. Sure others will be looking too.

I even started another thread asking what’s up etc..
That’s how important this synth is to me!

Anyway, well happy to see it continues, and so looking forward to the iOS version(s).

HNY! :love:

Bless!

___

King

..

*(Topic Locked) <— only noticed that sign, last night..

.

kv331
KVRAF
5474 posts since 14 Nov, 2006 from Ankara, Turkey

Re: SynthMaster One v1.1.6 released

Post Sat Jan 13, 2018 7:49 am

King777 wrote: Anyway, well happy to see it continues, and so looking forward to the iOS version(s).
Hopefuly next week at NAMM we're gonna announce something :))) BTW, the iOS skin will be available on the desktop as well :hyper: :tu:
synthmaster one ios.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Works at KV331 Audio
SynthMaster voted "Best VST/AU Synth of 2016" by MusicRadar readers
SynthMaster One voted "Best New Virtual Instrument of 2017" by MusicRadar readers

King777
KVRer
9 posts since 31 Jan, 2017

Re: SynthMaster One v1.1.6 released

Post Sat Jan 13, 2018 4:46 pm

kv331 wrote:
King777 wrote: Anyway, well happy to see it continues, and so looking forward to the iOS version(s).
Hopefuly next week at NAMM we're gonna announce something :))) BTW, the iOS skin will be available on the desktop as well :hyper: :tu:
synthmaster one ios.jpg

:clap:

All I can say is YYYYYYYYYYYYYYYYES!!!

Great! - Smashing! - Super!.

Love theses (iOS ‘Player’ colours too) but also got used to the blue desktop colour, hope we will be able to select/choose.. :)

Also, no holding back guys, we want/need it all, (quality etc)

Cheers, picture saved. ;)

(And I’ll take a look at it on the desktop version)

___

King

..
Last edited by King777 on Sat Jan 13, 2018 4:52 pm, edited 1 time in total.

User avatar
zvenx
KVRAF
6785 posts since 16 Feb, 2005 from Kingston, Jamaica

Re: SynthMaster One v1.1.6 released, iOS version getting closer!

Post Sat Jan 13, 2018 4:48 pm

Looks really good.
rsp
sound sculptist

Enkerli
KVRist
79 posts since 31 Jan, 2017

Re: SynthMaster One v1.1.6 released

Post Sat Jan 13, 2018 6:43 pm

kv331 wrote:
King777 wrote: Anyway, well happy to see it continues, and so looking forward to the iOS version(s).
Hopefuly next week at NAMM we're gonna announce something :))) BTW, the iOS skin will be available on the desktop as well :hyper: :tu:
synthmaster one ios.jpg
Want!

Elektronisch
KVRAF
2467 posts since 3 Feb, 2010

Re: SynthMaster One v1.1.6 released, iOS version getting closer!

Post Sat Jan 13, 2018 9:48 pm

That IOS skin look really good! Will desktop IOs skin gonna have same or smaller (to match original) keyboard ? :-)

kv331
KVRAF
5474 posts since 14 Nov, 2006 from Ankara, Turkey

Re: SynthMaster One v1.1.6 released, iOS version getting closer!

Post Sat Jan 13, 2018 10:23 pm

Elektronisch wrote:That IOS skin look really good! Will desktop IOs skin gonna have same or smaller (to match original) keyboard ? :-)
That ios skin will work on the desktop as well: v1.1.7 update
Works at KV331 Audio
SynthMaster voted "Best VST/AU Synth of 2016" by MusicRadar readers
SynthMaster One voted "Best New Virtual Instrument of 2017" by MusicRadar readers

Amram
KVRian
558 posts since 12 Jan, 2013 from Foolish Shepherd = God

Re: SynthMaster One v1.1.6 released, iOS version getting closer!

Post Sat Jan 13, 2018 10:50 pm

@kv331
i downloaded from appstore synthmaster player and i saw there is registration there , i own synthmaster 2.9 and synthmaster one .
can i register synthmaster player ios with my serial number of synthmaster 2.9 or sm1?

Elektronisch
KVRAF
2467 posts since 3 Feb, 2010

Re: SynthMaster One v1.1.6 released, iOS version getting closer!

Post Sat Jan 13, 2018 11:33 pm

kv331 wrote:
Elektronisch wrote:That IOS skin look really good! Will desktop IOs skin gonna have same or smaller (to match original) keyboard ? :-)
That ios skin will work on the desktop as well: v1.1.7 update
Yes i understand that but what i mean if the keyboard on skin itself will look the same as original? Because on desktop it doesnt have to be big :-)

Nevertheless excited about this skin to work on. I think its rare but im one od those who prefer tabbed interfaces with average sized knobs and sliders to work with :lol:

kv331
KVRAF
5474 posts since 14 Nov, 2006 from Ankara, Turkey

Re: SynthMaster One v1.1.6 released, iOS version getting closer!

Post Sun Jan 14, 2018 8:54 am

Amram wrote:@kv331
i downloaded from appstore synthmaster player and i saw there is registration there , i own synthmaster 2.9 and synthmaster one .
can i register synthmaster player ios with my serial number of synthmaster 2.9 or sm1?
SynthMaster 2.9 should work, for downloading desktop expansions.
Works at KV331 Audio
SynthMaster voted "Best VST/AU Synth of 2016" by MusicRadar readers
SynthMaster One voted "Best New Virtual Instrument of 2017" by MusicRadar readers

Enkerli
KVRist
79 posts since 31 Jan, 2017

Re: SynthMaster One v1.1.6 released

Post Sun Jan 14, 2018 4:13 pm

kv331 wrote:
King777 wrote: Anyway, well happy to see it continues, and so looking forward to the iOS version(s).
Hopefuly next week at NAMM we're gonna announce something :))) BTW, the iOS skin will be available on the desktop as well :hyper: :tu:
synthmaster one ios.jpg
Just to make sure: it’ll be possible to share patches between desktop and iOS versions of SM1, right? Haven’t been able to do so between macOS SM2.9 and iOS SM Player, but it’d make a big difference for me to be able to play my desktop patches on my iOS devices.

lvndr
KVRist
112 posts since 14 May, 2016

Re: SynthMaster One v1.1.6 released

Post Sun Jan 14, 2018 9:16 pm

kv331 wrote:
King777 wrote: Anyway, well happy to see it continues, and so looking forward to the iOS version(s).
Hopefuly next week at NAMM we're gonna announce something :))) BTW, the iOS skin will be available on the desktop as well :hyper: :tu:
synthmaster one ios.jpg
Will we be able to have this tool as users running on OSX or macOS?

Amram
KVRian
558 posts since 12 Jan, 2013 from Foolish Shepherd = God

Re: SynthMaster One v1.1.6 released

Post Sun Jan 14, 2018 11:16 pm

kv331 wrote:
Hopefuly next week at NAMM we're gonna announce something :)))
Could you upload video to kvr?

kv331
KVRAF
5474 posts since 14 Nov, 2006 from Ankara, Turkey

Re: SynthMaster One v1.1.6 released

Post Mon Jan 15, 2018 12:52 am

Enkerli wrote: Just to make sure: it’ll be possible to share patches between desktop and iOS versions of SM1, right? Haven’t been able to do so between macOS SM2.9 and iOS SM Player, but it’d make a big difference for me to be able to play my desktop patches on my iOS devices.
Yes you will be able to share patches. Initially it'll be through iTunes, but we will add support for cloud as well in the future. Why couldn't you play your desktop patches on the iOS player? Please PM me about that.
Works at KV331 Audio
SynthMaster voted "Best VST/AU Synth of 2016" by MusicRadar readers
SynthMaster One voted "Best New Virtual Instrument of 2017" by MusicRadar readers

Enkerli
KVRist
79 posts since 31 Jan, 2017

Re: SynthMaster One v1.1.6 released

Post Sun Jan 28, 2018 8:40 am

kv331 wrote:
Enkerli wrote: Just to make sure: it’ll be possible to share patches between desktop and iOS versions of SM1, right? Haven’t been able to do so between macOS SM2.9 and iOS SM Player, but it’d make a big difference for me to be able to play my desktop patches on my iOS devices.
Yes you will be able to share patches. Initially it'll be through iTunes, but we will add support for cloud as well in the future. Why couldn't you play your desktop patches on the iOS player? Please PM me about that.
We’re getting closer… to March!
Can’t wait!
https://www.youtube.com/watch?v=mBqaFcgEqOY

Return to “Instruments”