Paramètres mulab en esclave du tempo créé par Arturia Spark "Creative drum Machine" VST

Official support for: mutools.com
gilou7889
KVRer
1 posts since 2 Apr, 2018

Post Mon Apr 02, 2018 8:10 am

Hello everyone, I have been looking for 3 days without finding... Can you help me?
I use Mulab (Mulab-7-7-4-Win32) with:
1) Melody: A microkorg keyboard that receives the sequences played by Mulab.
2) Rhythm: The Arturia VST plugin, Spark "Creative drum Machine", installed in Mulab.

I can manage the general tempo of all tracks played by designating the VST plugin of Arturia as a slave, but the points of departures of rhythm and melody are often staggered and I have to readjust them to the ear...

I would like it to be the VST plugin of Arturia which is the master of the general tempo and that his clock is the master clock of the beginning of the melodic sequences. Is that possible? How do I do it?

I use a PC with Windows 7 32 bit

In anticipation of your replies, I thank you in advance. Gilles.

Bonjour à tous, cela fait 3 jours que je cherche sans trouver... Pouvez-vous m'aider ?
J'utilise Mulab (mulab-7-7-4-win32) avec:
1) Mélodie: un clavier Microkorg qui reçoit les séquences jouées par Mulab.
2) Rythme: Le plugin VST d'Arturia, Spark "Creative drum Machine", installé dans Mulab.

Je peux gérer le tempo général de toutes les pistes jouées en désignant le plugin VST d'Arturia en esclave, mais les points de départs du rythme et de la mélodie sont souvent décalés et je dois les recaler à l'oreille...

Je voudrais que ce soit le plugin VST d'Arturia qui soit le maître du tempo général et que son horloge soit l'horloge maître du commencement des séquences mélodiques. Est-ce possible ? Comment dois-je faire ?

J'utilise un PC avec Windows 7 32 bits

Dans l'attente de vos réponses, je vous remercie d'avance. Gilles.

Return to “MUTOOLS”