Login / Register  0 items | $0.00 NewWhat is KVR? Submit News Advertise
insertpizhere
KVRAF
 
2237 posts since 11 Nov, 2002, from swordfish

Postby insertpizhere; Tue Jul 06, 2004 4:54 pm Mr. Alias 1.02 - a synth by Insert Piz Here

Hi. I put this "synth" on my site a while ago, but I never told anyone, and I've been too lazy to check my server logs to see if anyone downloaded it. It could be in all the Top 40 songs by now for all I know.

Anyway, it uses pure mathematical waveforms for maximum aliasing, so don't play it through speakers or headphones, and do not listen to it.

The demo "song" below was made with two Mr. Aliases played by two random midi generators.

From my website:

Mr. Alias 1.02
Image
Now you can easily play a variety of harsh, dissonant tones. The controls are labeled by tooltips; no further explanation should be needed. Note: don't use this. It's bad. (Listen)
1.02: Really fixed denormal problem
1.01: Fixed denormal roblem?
(Windows VST, 1021k)
Last edited by insertpizhere on Tue Sep 07, 2004 9:17 am, edited 1 time in total.
wrongtastic, baby
tucson's number one gothic rock band since 1995
User avatar
vurt
addled muppet weed
 
33792 posts since 25 Jan, 2003, from through the looking glass

Postby vurt; Tue Jul 06, 2004 4:58 pm

so don't play it through speakers or headphones, and do not listen to it.



:lol:
grease
KVRist
 
229 posts since 19 Jul, 2002, from Massachusetts

Postby grease; Tue Jul 06, 2004 5:42 pm

Hey insertpizhere,

This synth sounds like complete crap! I'm going to download it and use it right away!

Thanks for the freebie! (I love the GUI, by the way.)
Image
Z3R0T0N1N
KVRAF
 
3540 posts since 17 Apr, 2002, from British Columbia, Canada

Postby Z3R0T0N1N; Tue Jul 06, 2004 6:35 pm

im going to put it in me.






I can't believe you only made twenty seven versions of Officer Bobby.
What a slack-off.
Last edited by Z3R0T0N1N on Tue Jul 06, 2004 7:21 pm, edited 1 time in total.
resistors are futile.
you will be simulated.
insertpizhere
KVRAF
 
2237 posts since 11 Nov, 2002, from swordfish

Postby insertpizhere; Tue Jul 06, 2004 7:16 pm

spoonboiler wrote:I can't believe you only made twenty seven versions of Officer Bobby.
What a alack-off.


yes. it should have been at least 50. :(
wrongtastic, baby
tucson's number one gothic rock band since 1995
Deranger604
KVRist
 
159 posts since 18 Jan, 2004, from Portland, OR

Postby Deranger604; Tue Jul 06, 2004 7:19 pm

Whoa. Cool. 8)

Cheers
crazed one
KVRian
 
1348 posts since 2 May, 2003, from California USA

Postby crazed one; Wed Jul 07, 2004 12:30 am

Hey, alright!

I have to find a way to use this.

Thank you.
cron
KVRAF
 
2640 posts since 27 Dec, 2002, from London

Postby cron; Wed Jul 07, 2004 12:47 am

Frigging lovely! It's the instant Florian Hecker synth!

Cheers man :D
astanine
KVRist
 
227 posts since 11 Sep, 2003, from london

Postby astanine; Wed Jul 07, 2004 1:23 am

this is so bad its good
thanks
Crackbaby
KVRAF
 
3097 posts since 10 Sep, 2003, from Karlskoga, Stockholm, Sweden

Postby Crackbaby; Wed Jul 07, 2004 1:49 am

Damn! Preset 16 (klk) sound just as my alarmclock at standard C! :shock:

This one im gonna keep forever!!!! :hail:

It will revolutionize music. Lets have a contest! (the one who wins can pay $10 and the loosers will get it for free!?)
User avatar
spacedad
KVRAF
 
4751 posts since 25 Apr, 2002, from the bogely factory

Postby spacedad; Wed Jul 07, 2004 1:51 am

good to see you piz.i've loved your synths for long time.bad.bad.more. :evil: :party:
crazed one
KVRian
 
1348 posts since 2 May, 2003, from California USA

Postby crazed one; Wed Jul 07, 2004 1:54 am

I predict two upcoming glitch tracks in the cafe within the next three weeks. Any takers? :lol:
cron
KVRAF
 
2640 posts since 27 Dec, 2002, from London

Postby cron; Wed Jul 07, 2004 2:18 am

crazed one wrote:I predict two upcoming glitch tracks in the cafe within the next three weeks. Any takers? :lol:


Double or nothing that the first is by me :lol:
wakax
KVRAF
 
1766 posts since 21 Mar, 2002, from Timisoara, Romania

Postby wakax; Wed Jul 07, 2004 3:26 am

congrats and thank you.
one of best free synths for me.
original digital sound aye !

_waka x / makunouchi bento
http://makunouchibento.inpuj.net/
Majken
KVRian
 
1027 posts since 7 Apr, 2003, from Östersund

Postby Majken; Wed Jul 07, 2004 3:34 am

Jesus christ, this makes my old modem sound harmonic. This is a true keeper. Gonna grab it when i get home and give it a spin. I'm working on a high aliasing synth but man.. i didn't even come close.. Cheers!

/Majken
Next

Moderator: Moderators (Main)

Return to Instruments